سقوط چرخ و فلک در تربت حیدریه | ۷ نفر مصدوم شدند (۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | میزان افزایش قیمت‌ها مشخص نیست زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟
سرخط خبرها

مسافر سنت در هزاره سوم | روزنوشت‌های شهری (٨٠)

  • کد خبر: ۶۶۳۸۵
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
مسافر سنت در هزاره سوم | روزنوشت‌های شهری (٨٠)
محمدرضا زائری - پژوهشگر دینی
شنبه- خیاط محل که کار را تحویل می‌دهد، می‌گوید: ببخشید یک سؤال هم داشتم! فکر می‌کنم می‌خواهد یک مسئله شرعی درباره روزه بپرسد و می‌گویم بفرمایید! می‌پرسد: وقت انتخابات باید به چه کسی رأی بدهیم؟

یکشنبه- مسافر یک تاکسی اینترنتی هستم که وسط خیابان یک خودرو دیگر سرعتش را کم می‌کند و درحالی‌که دستش را به‌سوی راننده تکان می‌دهد و می‌خندد، با صدای بلند می‌گوید: آدرسش خیابان پاستور، نهاد ریاست‌جمهوری است!
متوجه منظورش نمی‌شوم! از راننده می‌پرسم چه شده است؟ پاسخ می‌دهد: رندی آمده و پشت شیشه ماشینم که خاک زیاد گرفته، با دست نوشته است: آموزش زبان چینی!

دوشنبه- پیامک واریز ۱۰ میلیون تومان به حسابم می‌رسد. هم خوشحال می‌شوم و هم تعجب می‌کنم. انتظار چنین اتفاقی را ندارم. هنوز در این فکرم که تلفن زنگ می‌خورد و معلوم می‌شود اشتباه شده است و باید پول را برگردانم! لذت و شیرینی دنیا که توهمی هم بیش نیست، به چند دقیقه هم نمی‌کشد!

سه‌شنبه- از آغاز ماه مبارک رمضان دوسه نفر از رفیق‌های مسیحی‌ام از لبنان پیام‌های تبریک رمضان فرستاده‌اند، با متن‌های عمیق و خواندنی و مناجات‌های دل‌نشین و حالا هم از یکی‌شان پیام تسلیت برای شهادت امیرمؤمنان دریافت می‌کنم.

چهارشنبه- به بهانه واکس کفش‌هایم، روی لبه جدول خیابان کنار پیرمرد می‌نشینم. هر یک از رهگذران با تعجب نگاهی می‌اندازند و می‌گذرند. چه شده است که حتى رفتاری طبیعی و عادی در زندگی روزمره با عبا و عمامه سازگار نیست؟

پنجشنبه- داخل داروخانه متصدی پذیرش نسخه با دیدن من لبخندی می‌زند و می‌گوید: منت خدای را عزوجل!
خوشحال می‌شوم وقتی می‌بینم پیشنهاد مسابقه جایزه «گلستان» برای خواندن دیباچه «گلستان سعدی» این‌قدر اثر گذاشته و نتیجه داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->